Registrer stats

fredag 25. april 2014

Gravid uke 22

For en deilig uke. Sol, sol og enda mer sol! Det gir så mye ekstra energi. Ikke at det hjelper sånn veldig mye tydeligvis. Jeg hadde en eneste ting på meg (uten om jobb, da) - male yttertrappa. Har jeg gjort det? - Nei. Til mitt forsvar stod jeg opp og var klar en dag, men da hadde det plutselig regnet, så trappa var våt. Så begynte svogeren min å snakke om at kanskje vi burde prime den, og da meldte jeg meg visst ut. Satser på å få gjort de i løpet av helgen..



S er allerede på besøk igjen, noe som minner meg på hvor fort tiden flyr. Det føles som han nettopp var her, og vi var på teater og ute på årets første fisketur. Denne helgen er det jo også meldt knallvær, så det blir nok mer båttur i finværet. Kanksje en overnatting også, visst vi finner et koselig sted i nærheten. Jeg gleder meg sånn til vi kan ta knøttet med på slike turer også! Det er så koselig å komme litt vekk fra TV, data og avledninger, og bare være sammen. Snakke og spille spill. Jeg elsker det! Mr. O hater spill, men han liker å reise vekk slik likevel, heldigvis.


Da har vi fastslått at tiden flyr, og knøttet vokser og vokser. I følge babyverden er han 27 cm og 450 g denne uken, så fortsetter det i dette tempoet, er vi på den båtturen på null komma null! Videre skriver de at han blir sterkere og sterkere for hver dag, noe som fører til at bevegelsene blir kraftigere. Med andre ord bør jeg snart være helt overbevist om at det er knøttet som romesterer inni der. Jeg er jo egentlig det allerede, men de evinnelige bekymringene slipper liksom ikke helt taket. Jeg har derfor flytttet jordmor-timen min fram en uke, slik at jeg skal dit nå på tirsdag. Jeg regner med at hun lytter etter hjerteslag og klarer å berolige meg helt om at alt er som det skal! Gleder meg til det.


Den siste tiden har det skjedd en del på gravidfronten. Det dukker stadig opp nye symptomer, i tillegg til at magen vokser fra dag til dag. Den siste uken har den blitt gigantisk (føler jeg). Jeg har også fått gleden av å kjenne litt på sure oppstøt. Så langt har det bare skjedd når jeg er på nattevakt. Lurer på hvorfor det, egentlig.. Det andre symptomet inntreffer også på natt - drømmer. Er det mulig å drømme så rart? Det er helt sprøtt, og jeg må nesten le når jeg våkner, selv om det til tider er svært dramatiske mareritt. Ryggen har også slått seg litt vrang igjen denne uken, men den har heldigvis ikke blitt like fæl som tidligere. Takk og lov!


Der kommer forresten sola og varmegradene inn igjer. Det gjør at alle plager blir litt mindre plagsom. Det er liksom helt greit å ha vondt i ryggen, så lenge jeg kan sitte ute og nyte en god bok i solsteiken. Håper det varer litt til, men jeg hørte dessverre snakk om at kuldegrader og snø var på vei (!!) på radioen i dag.

Sant pionene var fine, forresten?! Å, jeg elsker de. Det er desidert min favoritt blomst i hele verden. Endelig har de komt! Da er det virkelig vår :) Sukk, så fine de er! Jeg føler de er som en drøm. Så fjørlette og elegante. De er så klart fra blomsterverkstaden.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar