Registrer stats

fredag 11. april 2014

Gravid uke 20

Tenk at vi er halvveis!! Det er jo helt sprøtt. Terminen min ble jo flyttet en dag frem på forrige ultralyd, så egentlig gikk jeg inn i ny uke i går. Jeg velger likevel å fortsette med ukesoppdateringer om fredagene. Synes det er så greit å starte helgen med det! Denne uken tenkte jeg at jeg skulle fylle ut en slik standard statusoppdatering. Så det kommer her:

 

På vei: 33
Neste kontroll:  Jordmorkontroll 06. mai
Kjønn: Gutt
Utålmodig: Heldgvis ikke enda. Jeg gleder meg veldig da!
Navn: Årh. Vi kommer aldri til å bli enig. Sikker på at han vil gå under "badne" i ukesvis etter fødsel. Jeg har noen navn jeg liker, Ø liker ikke de spesielt godt. Ingen av oss har èn favoritt enda. Dette blir spennende!
Innkjøp: Barnas hus hadde kundekveld med absurde rabatter på onsdag, så du kan trygt si at vi har komt godt i gang med innkjøp! Til nå har vi kjøpt vogn, bilstol, vognpose, leandervugge, bæresele og en del ull, klær, og andre småting.
Vektøkning: 6 (!!) kg
Melk i brystene: Nei, ikke enda.
Strekkmerker: Ja, men heldigvis er de helt lyse. 



Hevelser og vann i kroppen: Noen ganger. Bena blir litt hoven etter lange dager på jobb og lignende. Fingrene er veldig varierende. Noen ganger henger ringene løst, mens andre ganger sitter de bom fast. Jeg har fått et par støttestrømper av en venninne. De var veldig gode, så jeg får vel kanskje investere i noen flere par etterhvert..
Hodet ned: Det er så tidlig enda at knøttet har mye plass å snurre rundt på :)
Aktivitet: Jeg vet at det er mye aktivitet. Det har vi jo sett på ultralyd, men så langt kjenner jeg ingenting til han. Jeg kjenner etter mange ganger for dagen. Sitter helt rolig og konsentrerer meg, men nei, nope, nix, nada. Gleder meg til å kjenne noe!!

Tungt: Ikke egentlig. Tidvis noe tungt når ryggen slår seg vrang, men stort sett går alt veldig bra.
Kynnere: Nei, ikke enda.
Hodet festet: Nei.
Barnerom: Jeg klarer ikke helt å bestemme meg for om jeg skal lage i stand noe, i og meg at vi skal flytte før knøttet virkelig trenger eget rom..
Sulten: Ja, hele tiden.
Matkick: Lakris. Så liker knøttet tydeligvis  brunost. Det har jeg aldri likt, men nå spiser jeg det ofte..!
Plager: Egentlig ikke. Tidvis er jeg meget hormonell, og tidvis er ryggen som sagt helt ute, men i det store og hele er det svært lite plager så langt. Jeg opplever innimellom "gravidhjernen" da. Der jeg gjør rare ting og glemmer viktige ting. Et eksempel kan være svikt i morgenrutinen. Hver dag på jobb skifter jeg fra mine klær og sko til uniform og innesko. Forleden dag skiftet jeg til uniform, tok så på meg mine sko og ytterjakke og gikk opp på avdelingen. Det har jeg jo aldri gjort før, så aner ikke hva som skjedde. Måtte hvertfall ned igjen og henge fra meg jakken og bytte sko da. Dette er jo en bagatell, men det kan fort bli verre. Da vi skulle til Vilnius i helgen som var, glemte jeg passet mitt. Igjen noe jeg aldri har gjort før, og jeg har reist en del. Det var ikke slik at jeg hadde tenkt på det, og så glemte det. Det hadde bare ikke falt meg inn overhode at det var noe som het pass engang. Mr. O måtte råkjøre den lange veien til flyplassen for å levere det. Heldigvis gikk det akkurat. Flaks at venninnen min tok opprop på om alle hadde husket slike ting. Jeg svarte umiddelbart ja, helt til hun ramset opp en og en ting og kom til pass. Er det mulig?!
Humør: Stort sett godt humør, synes hvertfall jeg, da.
Sykehusbag: Det tar vi på sikt.
Høygravid: Nei.

ps.Det å ta bilder til dette innlegget var forresten overraskende kleint. Bah. Lurer på om det blir bedre med tiden..?

4 kommentarer:

  1. Haha, eg huska mine første magebilder - superkleint ! Da blir bedre, synes eg i hvert fall :-)

    SvarSlett
  2. So fin mage! :D Har lest bloggen ei stund, men no måtte eg kommentera :-) God helg! Stina

    SvarSlett
  3. Håpa da, Lisa :/
    Tusen takk, Stina. Det var kjekt å høre :)

    SvarSlett