Registrer stats

fredag 4. juli 2014

Gravid uke 32

Nok en uke er over, og jeg går inn i den 32. uken av svangerskapet. Babyverden skriver at knøttet nå er 1800 g og 38 cm lang! De skriver videre at nå er det hjernen som vokser mest, og at hodestørrelsen øker mye fremover. Antallet nervesammenkoblinger i hjernen øker også enormt! Ellers er det mer fett som står på tapeten.Knøttet skal bare fortsette å fetes opp og vokse nå de neste ukene.


I går var jeg på svangerskapskontroll hos jordmor, og alt stod bra til. Hun mener at knøttet har snudd seg, slik at hodet ligger ned, ryggen  langs venstre siden av magen min, og rumpa rett opp. Vi snakket litt om amming, mine forventninger til det, ulike utfordringer man kan møte på, og ulike teknikker for å få det til. Jeg fikk et hefte med litt informasjon i, så jeg kan lese meg opp på dette.Neste svangerskapskontroll er om 4 uker, i uke 36. Da hun sa det, innså jeg at shit, her går det unna. Søsteren min fikk niesen min i uke 36, altså om 4 uker fra nå! Kanskje jeg bør starte på den babyklesvaksen da..?


Denne uken har jeg også googlet og letet etter gratis ting. Ikke helt nødvendig kanskje, men når det er så mange tilbud der ute, så er det jo greit å få med seg litt goder, da.

Her er det jeg fant, dersom noen andre er interresert:

- Mammabox
- Libero startboks
- Rimi barnepakke
- Apotek 1 babybox
- Apotekpakken
- Angelcare bleiebøtte



Nå skulle jeg egentlig ha gjort meg klar til å gå på helgens første nattevakt, men det slipper jeg! Det var sykdom på dagvakt lørdag, og dagvakt søndag, på avdelingen, så jeg har byttet med avdelingen og skal heller jobbe de vaktene. Dermed får jeg 2 dagvakter i steden for 3 nattevakter. Jeg kvir meg allerede til å stå opp så tidlig i morgen, men fytti så deilig det er å sitte her i sofaen og ikke skulle på jobb nå!

God helg!!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar