Registrer stats

lørdag 7. juni 2014

Uglecupcakes

Uglemuffinsene mine er laget etter brownieoppskriften til hummingbird bakery. Det er egentlig en langpanne, og den er helt fantastisk god! Den er passelig seig, passelig sprø på toppen og smaker helt himmelsk!

Du trenger:
  • 200 g grovhakket, mørk sjokolade
  • 175 g, usaltet smør
  • 325 g sukker
  • 130 g hvetemel
  • 3 egg

Forvarm ovnen til 170 grader celcius.

Ha sjokoladen og smøret i en bolle og smelt det over vannbad. Ta den av varmen, tilsett sukker, og rør godt til alt er godt blandet. Rør til slutt inn eggene og bland til det er tykt og glatt.

Hell blandingen over, på bakepapir, i langpannen og stek i 30-35 minutter, eller til den begynner å slå sprekker på toppen, men fremdeles har en myk kjerne. Pass på å ikke stek for lenge, da blir kantene harde og sprø. Avkjøl helt, og pynt gjerne med å strø melis over.

                                                                                                                                                             

Jeg fylte muffinsformene mine 3/4 fulle og stekte i ca 12 minutter. Dette er veldig avhengig av ovnen din. Jeg fulgte nøye med det første brettet og tok det ut da muffinsene stivnet til og sprakk på overflaten. Jeg glemte så klart å følge nøye nok med på siste brettet, for da holdt jeg på å pynte de andre muffinsene mine. De er utrolig mye bedre når de er passe stekt, så anbefaler å følge nøye med! De som var stekt for lenge hos meg var altfor harde, og jeg var ganske flau for å servere de...


Jeg har brukt sjokoladetopping fra Hummingbird som glasur. Øynene er laget av oreokjeks med nonstop på, nebbet er en cashewnøtt og oppskåret pandalakris er satt på toppen som "fjær/hår".



 
 
 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar