Registrer stats

mandag 2. juni 2014

Mine favoritt-toppinger



Når jeg baker kaker, eller muffins, ender jeg som regel opp med en av toppingene/glasurene som kommer nedenfor, selv om jeg har oppskrift på maaange andre. De er alle hentet fra Hummingbird bakery sin bok, som jeg har anbefalt tidligere også!

Sjokoladetopping:
  • 300 g siktet melis
  • 100 g romtemperert, usaltet smør
  • 40 g siktet kakaopulver
  • 0,4 dl helmelk 
 



 Kremosttopping:
  • 300 g siktet melis
  • 50 g romtemperert, usaltet smør
  • 125 g kald kremost





Vaniljetopping:
  • 250 g siktet melis
  • 80 g romtemperert, usaltet smør
  • 0,25 dl helmelk
  • noen dråper vaniljeekstrakt


Alle oppskriftene er beregnet til 12 cupkakes. For å dekke en 20-cm-kake må du lage dobbel oppskrift.

Prikken over i-en kan ofte være litt ekstra pynt på toppen av glasuren. Jeg har kjøpt mange ulike strøssel både på vanlige dagligdagsforetninger, panduro og ikke minst på ebay! Da er det jo bare å strø på, raskt og fint. Dersom du ønsker å bruke mer tid, og få det mer personlig kan du lage ulik pynt selv, som jeg ahr gjort på bildet i midten her. Jeg har da laget sukkerpasta, og brukt utstikkere fra ebay til å lage figurer.







Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar