Registrer stats

fredag 27. juni 2014

Gravid uke 31

Hei og hopp!

Da var det helg igjen, gitt, og jeg kan dermed krysse av enda en fullgått uke av svangerskapet! Babyverden holder meg som alltid oppdatert på hva babyen driver med for tiden. De skriver at han nå er 1750 gram og 37 cm lang! Videre skriver de at han øver seg på svelging og tissing inni der, noe som ikke er så stilig å tenke på, kanskje.. De skriver også at per nå er lungene det eneste som ikke er helt ferdig utviklet! Som regel er det bare koselig å lese innpå babyverden, men nå ble jeg litt urolig. De skriver nemlig også at hikking er et sunnhetstegn, og er med på å modne lungene. Knøttet hikker ikke... Det gjør sikkert ikke noenting, men det skal ikke mye til å gjøre en førstegangsgravid bekymret..


Det er fremdeles mye bevegelse i magen, og jeg kan se hele magen flytte på seg når knøttet romesterer inni der. Veldig merkelig, og veldig gøy! Jeg kommer fremdeles ikke over hvor sykt dette egentlig er! Tenk at noe vokser inni meg. JEG LAGER ET MENNESKE I MAGEN MIN! Det er nesten sånn at jeg tror jeg hadde hatt problemer med å tro på det om jeg ikke virkelig hadde visst at slik er det. Det er liksom så urealistisk at vi produserer barn på innsiden! Nei, jeg kommer bare ikke over det! Kroppen er så kul!! OK, nok begeistring over det..


I dag har vært en litt kjip dag. Jeg er ingen fan av papirarbeid, og hele dagen har blitt brukt på nettopp det. Jeg har fylt ut ørten skjema i forbindelse med fødselspermisjon og foreldrepenger, noe som var en hel del jobb i seg selv. Jeg har også laget stiftelsesdokument til HUS AS. I tillegg har jeg skrevet mail med ymse bankdamer, eiendomsmeglere, leger, tømrere med flere. Vi holder altså på å stifte AS, samtidig som vi holder på å finpusse på hustegningene våre. Det er egentlig gøy, men i dag ble det for mye kjedelig papirarbeid. Vanligvis tror jeg det hadde gått fint, men enkelte dager er jeg bare litt sur, og upassende nok var i dag en slik dag! Det tok mye lengre tid enn jeg hadde trodd å lage stiftelsesdokument, men nå er det altså gjort! Det er jo litt godt å kunne bidra med noe da, om ikke annet. Til nå har jeg følt meg litt overflødig i dette prosjektet. J er jo tømrer og har fikset ALT, mens L er sivil ingeniør, og tar seg av budsjett og alt mulig styr (tusen takk til dere, og beklager at jeg syter over en dag med arbeid!).

Nå skal jeg gjøre meg klar til nattevakt. Jeg har egentlig frihelg, men skal jobbe tilbake en vakt jeg kvittet meg med for å reise til syden. Medaljens bakside.. I morgen skal jeg feire 25-årsdagen min med besøk av gode venner! Det gleder jeg meg til! Jeg har bakt muffins og ryddet litt hus innimellom i dag, samt hukket søsteren min og en venninne til å hjelpe litt med matlaging, så det blir heldigvis bare avslapping og kos i morgen før de kommer! Takk for hjelpen! :)


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar