Registrer stats

fredag 20. juni 2014

Gravid uke 30

Da var uke 30 i gang! Det betyr at det er ca 10 uker igjen av svangerskapet. Noen dager tenker jeg at det er jo ingenting, mens andre dager føles det uendelig lenge!

Jeg har 23 vakter igjen på jobb, men nok timer til å avspasere to vakter, og det tror jeg at jeg kommer til å benytte meg av! Etter at jeg kom hjem fra Spania har jeg hatt 6 vakter, og deler man opp de resterende, tilsvarer de 6 vaktene ca 1/3 av de vaktene som gjennstår! Når jeg så slik på det, innså jeg plutselig at det kommer til å gå virkelig raskt detter her! Det var veldig logisk i mitt hode, men kanskje ikke så logisk på papiret?

I dag skulle jeg egentlig på klubb, men av ulike årsaker utgår det. I stede blir det avslapping, kvelds og film! Jeg skal prøve å finne Doktor proktors prompepulver, så håper den er bra! S kommer forresten denne helgen, derfor ble det den filmen :) Det er Jonsokfeiring i byggefeltet i morgen, og vi har vår første bryllupsdag på søndag, så det blir en travel helg - med mye gøy! :) Denne uken, altså ett år etter at vi giftet oss, har vi forresten fått ut fingeren og byttet navn, så nå er vi helt offisielt Mr. and Mr. O. Så nå er alt klart til Baby`O kommer!

Jeg tenkte det var passende med en ny statusoppdatering nå, så her kommer den:

 
Som dere ser er Leandervuggen kommet på plass i stuen, sammen med bryllupsbilde vårt på lerret. Det må jo være tidenes krok :)

På vei: 30+1, 211 dager, 3/4 
Neste kontroll:  Jordmorkontroll 3. juli
Kjønn: Gutt
Utålmodig: Nja, ikke akkurat utålmodig, men veldig spent. Jeg gleder meg skikkelig, og føler jeg er så klar som jeg kommer til å bli!
Navn: Har vi faktisk blitt enig om! Det hadde jeg ikke trodd at skulle gå så knirkefritt!
Innkjøp: Har det ikke manglet av! Vi har kjøpt inn alt vi trenger, og sikkert vel så det!
Vektøkning: 12, kg. Auch.
Melk i brystene: Kanskje ikke melk, akkurat, men noe er det da. Spesielt den uken vi var i Spania skjedde det ting på den fronten, så jeg tror niesen min setter i gang mange hormonelle funksjoner hos meg når vi tilbringer mye tid sammen... :)
Strekkmerker: Ja, men heldigvis er de helt lyse. 
Hevelser og vann i kroppen: Til tider veldig mye i beina. Spesielt etter lange dager på jobb. Det er helt sykt hvor harde og store leggene kan bli! Ringene mine har jeg tatt av også. De går av og på, men i og med at jeg må ta de av hver dag i forbindelse med jobb, var det like greit å droppe de nå som de begynte å bli trange.
Hodet ned: Tror han ligger litt på skrå for tiden. Mener det er vanlig at de snur seg med hodet ned i løpet av de neste ukene, og at hodet festes en gang rundt uke 36. I teorien, da.
Aktivitet:  I magen, eller hos meg? Uff, jeg har visst sluttet med alt av aktivitet! Jeg er helt utslitt etter jobb, jeg, så det blir eventuelt på fridagene. Vel, jeg skjønner at det var ment til babyen, egentlig. Ja, det er mye aktivitet! Jeg kjenner han mange ganger fra dagen, tydeligere for hver uke. Han er sterk, og jeg kvir meg veldig til beina kommer rett opp og sikter seg inn på ribbeina mine! AU!

 
Tungt: Stadig tyngre, men det går greit enda.
Kynnere: Ja, når jeg har det travelt på jobb, eller når jeg er aktiv ellers.
Hodet festet: Nei.
Barnerom: Det utgår. Vi venter til det nye huset med selve barnerommet. Vi har imidlertid fått i stand den koselige kroken i stuen, samt en hel gang med stelleutstyr, lyslenker, bamser o.l. som har blitt riktig så koselig. Den har blitt litt mer omfattende siden det innlegget jeg linket til der, så jeg skal lage et nytt innlegg på det snart :)
Sulten: Ja, hele tiden.
Matkick: Det har roet seg, men jeg spiser stort sett det jeg har lyst på, når jeg har lyst på det...
Plager: Ikke mer en jeg må regne med, tror jeg. Det er jo tungt på jobb, men mye trakking på harde gulv, og litt for mange tunge løft, men alt i alt har jeg det veldig bra. Hele svangerskapet har egentlig vært veldig bra, så jeg skal ikke klage!
Humør: Stort sett godt humør, synes hvertfall jeg, da.
Sykehusbag: Den er påbegynt i hodet mitt, men ikke mer enn det enda.
Høygravid: Ikke enda


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar