Registrer stats

søndag 22. juni 2014

Papirbryllup

I dag har vi vært gift i ett år! Tenkt at for ett år siden var vi akkurat blitt mann og kone på dette tidspunktet! Det er så rart, for på en måte føles det uendelig mye lenger siden, men på en annen side føles det som om det var i går at vi planla og styrte på til den store dagen! Dette med tid og tidsperspektiv er veldig rart, altså.

Uansett, så har det altså gått ett år, og vi feirer bryllupsdag for første gang! Jeg synes dette er stas, og har gledet meg til i dag. Jeg sover dårlig, og lite, for tiden, og har derfor god tid til å ligge å tenke og fundere på nattestid. Jeg har fått tid til å se for meg bryllupsdagen i tusen ulike senarioer, og prøvd å tenke ut hva jeg har lyst til å bruke dagen til. Jeg har laget ulike senarioer i hodet mitt. Vi har vært ute å spist en bedre middag i Bergen, vært på kino og spiste favorittsnopet vårt, vært hjemme og spiste en god biffmiddag, og sittet ute i hammocken med bena i kryss og sett på utsikten og pratet. Ikke lett å velge bare en ting.


Mr. O var tidlig oppe, til tross for store utskeielser i natt, og vekket meg til frokost. Det er jo alltid stas. Jeg var kjempetrøtt etter en natt med lite søvn og valgte å gå tilbake i sengen etter å ha spist, og gitt kortet mitt til mr. O. Så lå jeg der og syntes synd på meg selv for at jeg ikke hadde fått kort eller noe til frokosten.. Er det ikke mulig å ha litt tålmodighet da? Sånn går det kanskje når du har spilt av dagen i hodet ditt om, og om igjen, og du alltid starter dagen med store ord og gaveutveksling der. Mr. O kom inn på soverommet med presang og fine ord rett etterpå, så ble det litt tårer, kos og en veldig fin start på dagen likevel! Jeg skylder på graviditeten for at jeg forhåndsdømte han, jeg..

Morgenen i dag, etter at Mr. O kom tilbake til soverommet vel og merke, minnet litt om morgenen på bryllupsdagen, noe som betyr at den var stas! Den morgenstunden er ett av favorittminnene mine fra dagen. Jeg våknet før vekkerklokka med et stort smil, hoppet ut av sengen og så at det var sol, noe som fikk smilet til å gå helt rundt! Jeg hoppet opp i senga og klemte Mr. O i hjel til han også våknet. Så lå vi der og pratet, vekslet morgengaver, susset litt og gledet oss til alt som ventet!

Bilde fra instagram: Flott start på bryllupsdagen! <3

Bryllupsdagen vår var helt magisk! Jeg storkoste meg hele dagen, fra A tl Å. Vi var kjempeheldig med været (det var egentlig meldt over 20 mm nedbør på formiddagen), og jeg tror alt gikk etter planen!

Vi hadde vielsen ute i en offentlig Rhodedendronhage, Tjorehagen. Vi ble viet i en humanetisk sermoni, mens solen tittet mer og mer frem mellom skyene. Da vielsen var over, var det strålende vær!

 
 
Selve vielsen var på denne steinbroen, og det var så idyllisk og fint! Bildene er tatt av en venn av meg som jobber som fotograf i London. Mer av han kan dere se her. 

 
 
Åå, jeg vil gifte meg igjen! Det var så gøy. Tenk å få mannen i ditt liv, i det været, i de omgivelsene, omgitt av alle dine nærmeste og kjæreste, for så å spise en god gmiddag, drikke deilig vin, danse og le natten i møte - igjen omringet av de du er glad i!

 
 
 
Vi sitter igjen med så mange flotte minner, og jeg er helt overbevist om at vi aldri, noen sinne, kommer til å få en så lykkelig, fantastisk og perfekt dag igjen!

 
 
Tusen takk til min aller beste venn, og ektemann, for dette fantastiske året! Måtte vi danse oss videre i livet, og nyte alle de resterende årene vi er så heldige å få!

 
 
 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar