Registrer stats

fredag 13. juni 2014

Gravid uke 29

Nok en uke er overstått, og jeg er i tredje trimester!! Det vil si at siste tredjedel av svangerskapet er i gang! Det vil også si at jeg er godt inne i 7. måned, noe som egentlig er helt sprøtt. Når jeg tenker på gravide halvveis i 7. mnd, tenker jeg liksom at de er så veldig gravide. Jeg innser jo at jeg også er det, men det føles liksom ikke helt slik. Jeg skvetter fremdeles når jeg ser meg i profil i et vindu eller speil ute, haha. Da jeg så bildene fra baby-showeren ble jeg helt sjokkert over hvor diger jeg så ut. Det skjer liksom så gradvis at man nesten ikke merker det, også BAM, man er supergravid og kræsjer i ting for man tror man er mindre. Det er faktisk slik at jeg dulter borti ting, og åpner dører i magen min, fordi jeg ikke er vandt til å ha denne svære magen. Tenk at om en 10-ukerstid så er den plutselig (nesten) helt borte!


Babyverden skriver denne uken at knøttet er 35 cm og 1350 g. De skriver videre at barnet har utviklet hukommelse, og at hode nå har riktig størrelse i forhold til kroppen. De nevner også at søvnen ofte blir dårligere fremover, og at alt blir tyngre nå som babyen virkelig begynner å fylle opp livmoren. Det blir jo litt press på lunger, magesekk, spiserør og så videre - jeg har å glede meg til!

Jeg er allerede i gang med nattevaktshelgen, men for å være helt ærlig så hadde jeg håpet å være litt mer klar enn det jeg faktisk er. Ferieuken var deilig, men fytti så raskt det var over! Jeg har sovet, slappet av og ikke løftet en finger, likevel bobler jeg ikke akkurat over av energi.



I dag fyller jeg forøvrig 25 år! Hipp hurra for meg! Dagen har jeg brukt på møte for å tegne om plantegningene til huset vårt(!!) og sovet meg opp til nattevakt. Nå har jeg og Mr. O spist taco, og Fam. Ulv har vært innom. Jeg har fått nydelige blomster og presanger! Det er gøy med bursdag. Bare synd jeg må på jobb allerede om 45 minutter... Av og til er det mer irriterende med helgejobbing enn ellers, altså! Vent litt, la meg sjekke kalenderen.. Etter denne helgen har jeg bare 2 jobbhelger igjen! Det var en deilig tanke det! Der fikk jeg litt energi, kjente jeg. Woop.

God helg!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar