Registrer stats

fredag 6. juni 2014

Gravid uke 28

Da var helgen her igjen, og denne gangen tilbringes den i Spania! De siste 4-5 ukene har jeg talt ned til denne ferieuken, og tenkt at kommer jeg med hit, så skal alt gå seg til. Når vi kommer hjem fra ferie har jeg 1,5 måneder igjen på jobb. 29 vakter, så er det permisjon! Jeg er veldig spent på hvordan det kommer til å gå på jobb mot slutten av svangerskapet, men krysser fingrene for at denne ferien har ladet batteriene mine nok til at det går fint å fullføre.


Dette er siste uken i andre trimester, noe som betyr at svangerskapet er 2/3 forbi. Det er litt sånn skrekkblandet fryd at ukene flyr avgårde. Det er veldig trygt og godt å ha knøttet på innsiden, samtidig som jeg gleder meg mer enn ord kan beskrive til han kommer ut og hilser på oss!


Babyverden skriver denne uken at knøttet er 1100 g, og 33,5 cm lang. De små føttene hans er nå 5 cm, og han blir stadig sterkere. Dette gjør at sparkene blir mer og mer tydelige. Knøttet blir flinkere og flinkere til å styre kroppen, og blinker, svelger, suger og puster bedre fra dag til dag. Lungene kan nå puste luft, men det er såklart fremdeles best for knøttet å bli i livmoren litt lenger.

    

Babyverden skriver også at for hver dag som går bedres prognosene for å få et sunt og friskt barn om for tidlig fødsel inntreffer. Det er mer enn 90 % sjanse for overlevelse nå, og etter 3. trimester starter vil barnet normalt overleve om det kommer til verden. Det er jo godt å vite, selv om jeg er helt overbevist om at jeg kommer til å gå over tiden.

 
 
Det har aldri passet bedre med en ferie før, og jeg nyter hvert sekund! Det er så fint her, og vi koser oss så mye. Jeg planla denne ferien som en 25-årsfeiring, men det passet ikke å reise slik at vi var her på bursdagen min. Vi skal likevel feire den en uke på forskudd, med en god middag ute i helgen, så det gleder jeg meg til! 

God helg til dere hjemme! :)


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar