Registrer stats

tirsdag 25. mars 2014

Sol og grillmat!

For en flott dag dette er. Det er så utrolig fint vær ute! Jeg har brukt hele dagen ute. Først spiste jeg frokost på terrassen, så gikk jeg tur med søsteren min og niesen min. Når jeg kom hjem satt jeg meg ut i hammocken med bukse og genser - og ble for varm! Så da ble det kjole, trøye og bok helt til jeg måtte begynne på middagen. Grillmat of course :)

I den anledning kommer oppskriften på enkelt og kjapt tilbehør til grillmat. I dag lagde jeg koteletter, tomat, løk, squash og potetsalat. Deilig!

Kok opp poteter og egg, jeg brukte 4 poteter og 2 egg, noe som kanskje var litt i overkant til oss to. Skjer opp sjarlottløk og vårløk. Del så opp potetene og eggene og bland alt sammen.

 
 
 Lag en dressing av majones, dionsennep, litt eplecidereddik, salt og pepper. Bland dressingen med resten.


Samtidig som potene og eggene er på kok, deler du opp tomat og løk i båter. Ha de over i aluminiumsfolie, og hell over olje/smør. Krydre godt, og legg det på grillen. Jo lengre det får ligge på grillen, jo bedre. 

 
 
Krydre kjøttet og få det også på grillen. Før du til slutt skjerer squash i biter, krydre de med salt og pepper og legger de på grillen på et grillspyd.

          
 
Når alt er ferdig kan du nyte maten på terrassen, med katten løpende rundt, krokuser i hagen og utsikt over havet. Det gjorde hvertfall vi :)

 
 

1 kommentar: