Registrer stats

onsdag 5. mars 2014

Prosjekt - spis mer fisk

Omtrent hver uke sier jeg at denne uken skal det skje. Det være seg trening, slutte å spise snop, begynne med ukesmenyer, eller noe helt annet. Det skal liksom alltid skje neste uke med meg. Jeg er en typisk periodeperson, det vil si at jeg bestemmer meg for noe (et prosjekt), og så holder jeg meg til det i en periode, før jeg faller tilbake til min gamle rutine. Etter en stund begynner jeg på nytt, og så videre. Noen ting klarer jeg såklart å fullføre, dersom det virkelig er viktig for meg. Shoppestopp fullførte jeg for eksempel, mens ting som tydeligvis ikke var så viktig for meg, det faller ut rimelig kjapt, som snopestopp.. I det siste har prosjektet vært å spise mer fisk. Det burde jo ikke være så vanskelig, i og med at både jeg og Mr. O er veldig glad i fisk, men det var visst det likevel..



For å hjelpe meg litt på vei kjøpte jeg inn denne kokeboken. Jeg har laget et par av rettene i den, og de har vertfall vært veldig gode. Det er mye lettere å lage mer fiskeretter når man har litt inspirasjon, visst ikke blir det oft stekt laks med rømme og agurk, igjen og igjen.. Godfisk er forresten en god inspirasjonskilde også!


Kokeboken gir en veldig fin innføring, noe som gjør det lettere å begynne fra skratch.  Den starter med å forteller litt om de ulike fisketypene, og hvordan man filiterer, steker og koker de. Videre greier den ut om ulike suppe, -og saustyper, før den går over til oppskrifter på alle mulige fiskeretter, og forøvrig andre sjømatretter også. Mmmm. 


Jeg håper, og tror, det blir lettere å spise mer fisk nå som jeg har en god kokebok til å hjelpe meg. Jeg kommer til å dele litt oppskrifter etterhvert, så kanskje jeg kan inspirere andre til å spise mer fisk også :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar