Registrer stats

søndag 23. mars 2014

Hormonell

Det er ikke bare-bare å vende seg til alle desse hormonene. Det siste nye er at jeg er så veldig bekymret for Mr. O. Kanskje det er tilfeldig, men jeg føler det er en slags "babymama" ting, der jeg må forsikre meg om at "babydady" lever. Forrige uke jobbet han ekstremt mye med en jobbkrise, noe som førte til omtrent to døgn uten søvn. En kveld fikk jeg ikke kontakt via telefon, eller facebook, og jeg ble akutt overbevist om at han hadde sovnet bak rattet og kræsjet. Det er ikke uvanelig at han jobber seint, og jeg pleier ikke å prøve å få tak i han, og jeg får ikke panikk om jeg tilfeldigvis prøver, og ikke får kontakt. Men det fikk jeg altså. Klokka var rundt elleve på kvelden, og jeg ringte sjefen til Mr. O for å høre hvor han var på jobb, og fikk nummeret til en kollega som skulle være der også. Jeg fikk kontakt umiddelbart, og alt var selvfølgelig bra.

 
 
I går var det 30-årsdag, og hvilken fantastisk kveld det var! Jeg storkoste meg og danset til langt på natt, men rundt halv 4 var jeg fornøyd, og reiste hjem. Jeg kjørte noen av gjestene først, og da jeg kom hjem innså jeg at jeg var skrubbsulten. Siden jeg ikke var så kjempetrøtt på grunn av nattevaktslivet, bestemte jeg meg for å steke en pizza. Jeg sendte melding til Mr. O, og sa jeg kunne hente han når pizzen var klar, ca. halv 5, visst han ville komme hjem da. Jeg fikk ingen svar. Jeg sendte så en snap med god natt og lignende en time senere da jeg la meg. Jeg våknet i dag klokken halv 10 og var alene. Jeg sjekkett telefonen og hadde ikke fått noen respons på meldig eller snap. Vanligvis ville jeg da gått ut i fra at han var på nachspiel, men neida, den gravide ble bekymret. Jeg sendte melding, og fikk ikke svar. Jeg ringte en stund etterpå, fortsatt uten svar. Det resulterte omtrent i panikk. Er det mulig? Dette er hvertfall ikke en uvanlig situasjon. Jeg prøvde å berolige meg med at han koste seg på nachspiel, og hadde sikkert bare sovnet der. Jeg prøvde alt jeg kunne å få sove igjen, uten hell. Jeg ringte derfor flere ganger og fikk endelig kontakt. Han var selvfølgelig på nachspiel.. Så da ble jeg sur. Ikke egentlig fordi han var på nachspiel, men fordi det hele var så unødvendig. Jeg var nå lysvåken, hadde vært livredd, og var nå drittsur. Virkelig irriterende etter 4 timer søvn. Så nå er det nye regler i hjemmet. Mr. O er voksen, og har lov å være ute så lenge han vil, men det skal alltid gis beskjed dersom han ikke kommer hjem. Haha! Jeg føler meg litt som en mamma allerede. Bekymringer og regler..


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar