Registrer stats

fredag 28. mars 2014

Gravid uke 18

Hei, hopp og tommel opp! Våren har slått inn for fullt, og jeg har nytt sol og 2-sifrede varmegrader de siste dagene. DEILIG!

Denne uken har jeg jogget to ganger, gått to turer, og gått opp Ulriken. Det må være godkjent! Fjellturen opp Ulriken har gitt meg tidenes gangsperr i leggene, men jeg synes nesten det er flott. Det betyr jo at jeg virkelig har fått brukt litt muskler som vanligvis ligger helt i dvale...

Fredag har alltid vært en favorittdag for meg (som for de fleste andre), men nå er det ekstra stas når fredagen kommer, for da har jeg fullført nok en uke i svangerskapet. Nå er jeg altså i uke 18, og nærmer meg halvveien med stormskritt!

Knøttet veier i følge babyverden 220 gram, og er 18 cm lang. Babyverden har ikke så mye mer interessant å skrive denne uken, egentlig. Det er vel mest å vokse og få på plass findetaljer som gjenstår for knøttet fremover. Forøvrig skriver de at fosteret denne uken utvikler unike fingeravtrykk. Ellers sier de at man kan begynne å kjenne etter spark. Dette vet jeg jo at trolig vil utebli en stund til hos meg på grunn av morkaken sin plassering, så jeg forventer ingenting enda.

Dagen i dag har jeg tilbragt i Bergen. Etter jobb spaserte jeg i strålende solskinn ned til sentrum. Der møtte jeg Mr. O og S, og vi spiste softis i varmen. Så bar det avsted på Nasjonalteateret for å se Ronja Røverdatter. En flott fredag med andre ord!

Nå skal vi presse inn en episode med Sherlock (ANBEFALES) før vi må hoppe i køys, så god tid til blogging ble det ikke. Innlegget prydes derfor med utdrag fra snapchat-historien min i dag :)

God helg!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar