Registrer stats

fredag 14. mars 2014

Gravid uke 16+0

Da er nok en uke over, og jeg er 4 måneder på vei!

Knøttet veier nå 135 g, og er 16 cm. På bare en uke har knøttet økt lengden sin med 25 %. Det er rimelig heftig! Kanskje ikke så rart at jeg er sulten HELE tiden? Håper virkelig at noen av de kaloriene jeg propper i meg går med til å lage denne babyen altså. Så vidt jeg har skjønt skal jeg i teorien spise like mye som før, og så plusse på ett (!) eple. Det er et irriterende ordtak som går på det med mat under graviditeten: "Du skal ikke spise dobbelt så mye, men dobbelt så sunt". Hm.. Kanskje neste uke?


Her er knøttet i magen i uke 16! :)

Denne uken har vært ganske hektisk, og helgen blir likeså. Jeg kjenner godt at det har vært mye trakking, og mange tunge løft på jobb. I tillegg har jeg vært på kurs på kveldstid, lært meg å lage panna cotta, handlet presang til niesen min sin dåp, og til bursdagsbarnet, og laget pynt til dåpskaken til lille J. I dag skulle jeg egentlig tilby meg å hjelpe søsteren min med bordoppsetting og pynting, men jeg kjente når jeg kom hjem at det var helt nødvendig med litt ro. I morgen braker det imidlertid løs, og jeg skal lage og pynte dåpskaken, hjelpe til med forberedelser, lage kort og gå i 3 årsdag til en venninne sin sønn. Litt travelt med andre ord, men det bør gå bra etter en rolig fredagskveld og en god natts søvn :)



16 uker gravid
Jeg begynner å få ganske vondt til venstre for korsryggen, og har frem til nå latet som ingenting. De siste dagene har det eskalert, og tidvis er det virkelig ikke greit. Jeg klarer ikke å ligge flatt på ryggen, eller å stå bare på venstre ben. Jeg får vondt når jeg utfører enkelte bevegelser, og spesielt når jeg reiser meg opp etter å ha sittet en stund. Det går som regel helt fint å stå og å gå, men i dag har til og med det vært litt ubehagelig. Jeg håper virkelig at det bare er en litt overanstrengt rygg, og at dette ikke blir noe verre, men heller går over etter 2 dager vekke fra jobb! :)

*Krysserfingrerogtær*




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar