Registrer stats

fredag 21. mars 2014

Gravid uke 17

Hei og hopp!

Da var en nye uke overstått! Den siste uken har ryggen min vært skikkelig irriterende. Noen dager er den OK, andre dager kan jeg knapt stå på venstrefoten. Onsdag var det så ekstremt at jeg brukte sikkert 5 minutter på å komme meg ut av sengen. Jeg konkluderte derfor med at jobb var nok en dårlig idè, og ringte meg syk. I stede gikk jeg til kiropraktor og brukte opp resten av pengene mine. Det hjalp heldigvis da, og frem til nå har den vært mye bedre!




Nå har knøttet blitt 17 cm langt, og 180 gram. Babyverden fortsetter å sjokkere meg med rare fakta, og skriver denne uken at nyfødte har 300 bein, men noen av dem smelter sammen, slik at vi som voksne har 206. Så merkelig!



Videre skriver de at fosteret begynner å høre nå, så det er på tide å begynne med sang og small talk til magen. Det er jo litt kleint, eller? Kanskje det blir mer naturlig når magen er mer framtredende, og jeg begynner å kjenne bevegelse der inni?



Jeg har nattevaktshelg denne helgen, men har byttet meg fri i morgen, for å gå i 30 årsdag. Fritiden i dag, og i morgen, går med til å lage muffins til bursdagsbarnet. Jeg har laget en gjeng med muffins, rundt 90 tror jeg. Noen gulrot, noen brownies og noen red velvet. Jeg hadde tenkt å få pyntet alle i dag, men det skjedde såklart ikke. Alt tar liksom lengre tid enn jeg tenker det skal.. Jeg har rukket å pynte gulrotmuffinsen, så da gjenstår altså 2/3 av pyntingen til i morgen. Det må gå :)



Bildene er av mitt meget kaotiske kjøkken, midt oppi muffishysteriet :)

God helg!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar