Registrer stats

onsdag 5. februar 2014

Første shoppetur

Som nevnt tidligere var jeg og søsteren min på shopping forrige uke. Det var min første shoppetur siden shoppestoppen min, og jeg hadde av den grunn laget noen grunnregler:
  1. Ikke gå amok!
  2. Du trenger ikke sko, jakker og vesker. Ikke kjøp dette! 
  3. Kjøp fornuftige ting som du kan være gravid i/amme i.
  4. Kjøp undertøy


Vi skulle reise klokken 10.00 hjemmefra, og søsteren min, L, skulle ha med seg niesen min. Det vil si at det er en del ting som må planlegges for deres del, så det er ikke bare-bare å komme seg avgårde. Derfor var det ekstremt surt da jeg våknet opp kl. 09.45! Jeg hadde ikke hørt noen alarmer, og kunne ikke tro at klokka var så mye! Jeg har jo bare meg selv å tenke på, og likevel måtte de vente på meg..
Jeg sendte melding til L og sa at jeg var litt forsinket, og foreslo å kjøre 10.15. Sprang gjennom dusjen, sminket meg sånn ca., kastet på meg klær, smurte frokost og var akkurat klar da de parkerte utenfor! Litt stressende start på dagen, men, men.



Svogeren min, J, er tømrer og holder nå på å bygge det huset jeg og Mr. O vil ha. Han bygger det for noen andre, et annet sted, og spurte om jeg og L ville komme innom på vei på shopping og se på det. Det ville jeg jo, så shoppingen ble enda litt mer forskjøvet. Ikke klarte vi å finne huset uten problemer heller, så vi endte opp i feilt hus først.. Til slutt fant vi det heldigvis, og skal si det er flott! Jeg gleder meg virkelig til å skulle bo i det huset!! Vi skal bygge på flat tomt, mens huset vi var og så er tilpasset skrå tomt. Jeg likte umiddelbar deres versjon bedre, så vi har gjort noen endringer på vårt, så nå blir det helt perfekt! Jeg er så glad for at vi reiste, og jeg fikk sett det på ordentlig. Det er helt annerledes enn å se tegninger, og du får virkelig et annet bilde i hode da. Så hadde det ikke vært for det, hadde vi ikke fått et like godt resultat selv! Flaks at J ble satt til å bygge det huset :)


En liten digresjon der altså, men poenget var å få frem at da vi kom frem til shoppingsenteret var det gått ganske mye tid og vi fikk bare så vidt begynt litt før niesen min ble sulten, stakkar. Det er ikke helt uproblematisk å reise på shopping med baby, viser det seg. Vi måtte nemlig leite litt etter ammerom, og det første vi fant var fryktelig. Eller, det var egentlig et stellerom, så det luktet sterk såpe og toalett, og det var ingen steder å sitte utenom på doen! Heldigvis hadde nabobygget et bedre ammerom, så mini fikk mat. Hun var for øvrig en fryd å ha med seg, og oppførte seg eksemplarisk. Etter at hun hadde spist, sov hun fint i vognen sin mens vi var rundt over alt. I siste butikken våknet hun og ble litt urolig, og det er så forståelig, for da var både jeg og L så lei, at det hadde vært rart om ikke mini var det også! Håper jeg får en like «snill» baby.. *krysserfingrene*


Innlegget er prydet med litt bilder av dagens fangst. Som dere ser fulgte jeg reglene mine til punkt og prikke, og kom hjem med sko, veske og to jakker… Til mitt forsvar er skoen veldig fornuftige da, og den ene jakken var på 70% salg!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar