Registrer stats

fredag 28. februar 2014

Gravid uke 14+0

Da var det helg igjen, gitt. Det vil si at enda en svangerskapsuke er fullført! Dersom tiden fortsetter å gå så fort, så er denne babyen ute før jeg får sukk for meg!

I følge babyverden er jeg i dag 98 dager på vei. Tenk at om bare to dager, har jeg vært gravid i 100 dager! Det er helt vanvittig. Da er det forøvrig 185 dager igjen til termin. Jeg så over kalenderen min og talte antall vakter igjen på jobb, og det viser seg at jeg har bare 81 arbeidsdager igjen før jeg går ut i permisjon. Jeg gjentar - helt vanvittig.

 

Videre skriver babyverden at  knøttet veier 50 gram, og har full lengde på 10 cm. Knøttet sine bevegelser blir stadig mer kontrollerte, og fosteret kan bevege både hode, munn, lepper, armer, håndledd, hender, bein, føtter og tær! Skal si det skjer ting inni her :) Jeg gleder meg sånn til jeg kan kjenne bevegelsene. For en deilig følelse det må være! En siste "fun fact" fra babyverden er at fosteret sitt hjerte nå pumper 28 liter blod i døgnet, og til sammenligning vil hjerte pumpe 350 liter blod hver dag når babyen er nyførdt! Det er jo helt hinsides mye



Denne uken har vært litt hekstisk, og jeg kjenner at helgen kom i grevens tid. Jeg hadde tre nattevakter i begynnelsen av uken, og gikk av den siste i går. Så hadde jeg tidligvakt på jobb i dag, så det ble en rask døgnsnuing denne gangen. Egentlig like greit, for da er det jo gjort, men jeg kjenner det sitter litt igjen. Litt godt var det derfor da at vi plutselig fikk helt fri i helgen. Jeg og Mr. O er besøkshjem for en gutt på 7 år, og han skulle egentlig ha kommet denne helgen. I går gav moren hans imidlertid beskjed om at de dessverre måtte avlyse, så for første, og siste gang før 25-27 april (!) har jeg ingenting planlagt for helgen i kalenderen min. Det ble jeg såklart rastløs av allerede i går, så nå har jeg lagt planer for oss med søsteren min, og mannen hennes i morgen! Føler det er en evighet siden vi har vært med de skikkelig, så det gleder jeg meg til! 


 

Bildene i innlegget er forresten av to puter jeg kjøpte til knøttet for en stund siden. Sant de var søte! Jeg tenker at de skal bo på barnerommet i sengen, eller kanskje i ammestolen?



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar