Registrer stats

søndag 23. februar 2014

Spa, bursdagsfeiring og sosialisering

Denne helgen har vært full av aktivitet. Nå begynner kalenderen min å se ut som før jeg ble gravid, og det kan jeg like! Jeg har som sagt vært veldig trøtt de første månedene av svangerskapet, men nå er jeg nesten tilbake til normalen. Jeg trives godt med en travel hverdag, og er glad for at det ser ut til at jeg har nok energi til å nyte noen fullpakkede måneder med mye moro sammen med gode venner fremover!


 

I går hadde vi bursdagsfeiring for en venninne. Vi var på spa, og koste oss i mange timer, før vi reiste på vorspiel. Jeg kjørte så klart, og når de andre reiste ut på byn, reiste jeg hjem til Mr. O. Han hadde klar lasagne og film, så da ble det mat og komedie til langt på natt. Jeg er glad for at han også er et nattmenneske, slik at jeg fikk både kvelden med venner, og kjærestetid  :) Filmen vi så heter forresten "Last vegas" og var veldig morsom!



Spadagen ble tilbragt på Aktiv 365 på Straume. Der hadde vi booket noe som heter saunagus. Da er man i en velværesone, som har boblebad, sauna og steamrom. Vi satt først lenge i boblebadet og fikk fersk frukt, vann og te. Deretter skal man innom en kjapp, iskald, dusj, før man går i steamrommet (som har 100% luftfuktighet). Der skal du sitte i 10 minutter, mens du får en deilig scrub til hele kroppen. Du skal så innom den iskalde dusjen igjen før du havner i boblebadet og får ansiktsmaske. Du avslutter det hele (etter en ny kald dusj) i saunaen, der det er aromaterapi med tetraoljer for avslapning. Jeg fikk ikke sitte så lenge i steamrommet, og jeg måtte droppe den iskalde dusjen mellom behandlingene siden jeg er gravid. Jeg kunne heller ikke være med i saunaen de siste minuttene, siden de brukte tetraoljer. Likevel var dagen fantastisk deilig! Prinsippet med det varme vs det kalde, er forresten at det skal booste immunforsvaret og gi energi. Til slutt får du en algeshot som de kaller "supermat" som skal rense systemet og gi ekstra energi. Det hele koster 250 kr, noe jeg vil påstå er ganske billig med tanke på at vi var der i over 2 timer, fikk frukt og drikke, og ble dullet med til de grader. Så dette kan jeg med god samvittighet anbefale videre. Spaet var nytt i fjor, og det er virkelig fint! Vi fikk forresten lov til å nyte litt medbrakt alkohol i velværesonen, så vi sprettet champagne og koste oss maks. Ikke en dum idé som starten på et utdrikknigslag for eksempel. 



 

I dag har vi sett "12 years a slave" som også virkelig kan anbefales! Nå tenkte jeg å prøve å motivere meg og Mr. O til en treningsøkt, før vi skal til svogeren og svigerinnen min å spise pita og spille ticket to ride! Gleder meg!

Denne uken har jeg forresten vært på tre treningstimer på senteret! Veldig fornøyd med det, men jeg gleder meg fortsatt til stormen roer seg, og det blir aktuelt med utejogging. 

Håper du har hatt en like fin helg som meg!




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar