Registrer stats

lørdag 15. februar 2014

Kakepynten alle får til - demonstrert med en Minnimuskake, og en Sjørøverkake...

Den enkleste måten å imponere på når det kommer til kakepynting er nok "flate figurer". Da kan du bruke marshmallowfundant både til lokk og pynt. Du kan lage hvilken figur som helst! For de som er heldige og kan tegne er det jo ingen begrensninger, men heldigvis finnes det håp for oss andre også! Bare finn motivet du ønsker å ha på kaken din, på google, eller et annet sted. Print ut motivet, og tegn det over på bakepapir. Bruk så bakepapirfiguren som mal og tegn det over på marshmallowfundant i ønsket farge. Skjønner? Det er litt tidkrevende, men holder du hodet kaldt, og gidder å legge ned en liten innsats, kan du få ganske så stilige kaker :) Her kommer bilder av to kaker jeg har brukt denne metoden på: 


Som dere se at jeg har merket hver del med bokstaver. De representerer hvilken farge jeg ønsker å bruke på den delen. Jeg har så klippet ut hver del og laget alle delene i de ulike fargene.



 
 

Detaljene er tegnet på med spiselig penn. Noe kan du få tak i på vanlig dagligvarebutikk, mens noe må du bestille på kakebutikker/ebay. Her kan du se på ulike spiselige penner. 

Noe klarer til og med jeg å tegne for hånd, og som sagt er det bare fantasien din som setter grenser her.




Bølgene er laget med en perleutstikker. Det er denne jeg bruker når jeg lager perlekant nede langs kakene mine også. Du kan for eksempel kjøpe den her.


Alle figurene er limt fast med spiselig lim. Det kan du for eksempel finne her.







Minnimuskaken laget jeg til datteren til en god venninne. Jeg har gjort akkurat det samme som beskrevet ovenfor. I tillegg har jeg brukt perler på sløyfen. og laget sløyfe på kjolen med hjertepynt.




Også her er detaljene tegnet på med spiselig penn. 
Kaken med sjøtema er den første jeg laget på denne måte, og Minnikaken en av de siste. Øvelse gjør mester :)

Håper noen blir inspirert til å prøve seg! Det er veldig gøy, og folk har en tendens til å bli litt imponert :)

Lykke til!



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar