Registrer stats

tirsdag 20. mai 2014

Eksperimentering med neglelakk

I anledning 17. mai, prøvde jeg ut noe min søster tipset meg om for en tid tilbake  - "Water marble nail art".

Det gikk overraskende raskt, og ble faktisk ganske stilig! Det beste er at du nesten garantert har alt du trenger tilgjengelig i skapet ditt allerede!

 
* En kopp romtemperert vann * Vaselin * Base coat * Top coat * Tannpirkere * Hvit neglelakk * Q-tips * bomullpads * Neglelakk i de fargene du ønsker mønster i

Før du begynner må du sjekke at neglelakken kan brukes. Jeg hadde tenkt å bruke en mørk blå, men den sank til bunn i stede for å skli fint utover i vannet, så det gikk ikke.

På bilde over kan dere se den mørkeblå dråpen på bunn, samt hvordan fargene som fungerte har fordelt seg fint på overflaten. Da kan du altså bruke de. Dersom ingen av lakkene fungerer kan du ha for varmt/kaldt vann.

Fordel vaselinen rundt neglen på fingertuppen. Dette er for at neglelakken på huden lettere skal kunne fjernes etterpå. Lakk så neglene med base coat, før du legger på et tynt lag med hvit neglelakk. Når den er tørr, er du klar til å begynne. 

Drypp en og en dråpe med de ønskede fargene i koppen, som vist ovenfor. Bruk så en tannpirker til å lage mønster i lakken. Dra fra ytterst til innerst. Når du er fornøyd med mønsteret, dypper du fingeren nedi, med neglen skrått mot vannflaten. Det må gå rimelig kjapt fra du slipper første dråpen i vannet til du dypper neglen nedi, slik at lakken ikke stivner på overflaten. Ikke skru igjen lakkene i mellom dråpene med andre ord.


Mens neglen er under vann blåser du på vannflaten, slik at lakken stivner. Bruk så tannpirkeren til å samle lakken på overflaten. Løft fingeren ut, og vask vekk den overflødige lakken rundt fingerneglen. Avslutt med en top coat for å beskytte mønsteret. 

Voila: 

Ovenfor er bildene tatt rett etterpå. Som du ser er det litt spor etter neglelakk i huden enda, så anbefaler å ha litt god tid, slik at du kan vaske hendene hyppig, eventuelt ta en dusj, før du skal brife med resultatet.
 
Jeg syntes hvertfall det ble ganske kult, og jeg gleder meg til å teste med mange andre farger i løpet av våren og sommeren. Bare synd jeg ikke får lov å gå med neglelakk på jobb. Er så stress å ta det av og på hele tiden, så ender som regel opp med aldri å gidde..
 
 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar